( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

این مطالب از کتاب ۱۰۰۱ سوال و جواب علمی گرفته شده است .
هر بسته اطلاعات عمومی شامل ۱۰ مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .
امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید
با تشکر

81 – چگونه انسان می تواند در فضا زندگی کند ؟

در فضا هیچ چیزی برای اینکه انسان را زنده نگه دارد ، وجود ندارد . نه هوایی ، نه ابی و نه غذایی و بدون ان ها انسان در طول چند ثانیه خواهد مرد . یک فضا پیما باید اب و هوا و غذا برای سرنشینان خود داشته باشد . در خارج از فضا پیما ، فضا نورد بایستی لباس مخصوص فضانورد ها را بپوشد که این لباس ها با خود مخزن های هوا یا اکسیژن دارند . در صورت لزوم اب و غذا نیز باید داشته باشد . لباس های فضانوردی مجهز به سیستم های خنک کننده و یا گرم کننده هستند . برای اینکه هوای ان جا ممکن است خیلی سرد یا خیلی گرم باشد و این بستگی به ان دارد که فضانورد در زیر نور خورشید است یا نه .

82 – زمین در چه زمانی شکل گرفت ؟

زمین حدود 4600 میلیون سال قبل ، از توده انبوه گاز و گرد و غباری که منقبض شد و خورشید و دیگر سیارات را ساخت ، شکل گرفت . سنگ ها در این توده جمع شدند و یک کره سنگی بزرگ را ساختند . زمین ابتدا سرخ و داغ و مایع بود و سپس سرد و سخت شد .

83 – چرا زمین گرد است ؟

زمین گرد است به همان دلیل که قطرات باران و حباب ها گرد هستند . اگر این امکان وجود داشت ، مایعات نیز به طور طبیعی خود را به شکل توپی گرد در می اوردند . اگر مایعات از اسمان به زمین بریزند ، هم چون قطرات باران گرد می شوند . وقتی زمین شکل گرفت گرم و داغ بود و چون در فضا شناور ماند ، گرد شد . وقتی سنگ های تشکیل دهنده زمین سرد و سخت و جامد شدند ، زمین همان طور گرد باقی ماند .
برای مشاهده بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

84 – زمین تا چه اندازه بزرگ است ؟

محیط زمین ” فاصله دور زمین ” در خط استوا 24847 مایل است . قطر ان در این قسمت 7909 مایل می باشد . هر چه به طرف قطب ها پیش برویم ، محیط زمین اندکی کوجک تر می شود .
اگر شما قادر باشید زمین را در کفه یک ترازو قرار دهید ، وزن ان برابر 3720 کنتیلیون خواهد بود . هر چند زمین هر سال هزاران تن سنگین تر می شود و علت ان شهاب سنگ هایی است که از فضا می ایند و با زمین برخورد می کنند .

24847 = حدود 39986 کیلومتر

7909 مایل = 12727 کیلومتر

3720 کنتیلیون  = در امریکا کنتیلیون عدد یک با 18 صفر به توان 2 است . این رقم در انگلیس برابر یک با 30 صفر به توان 2 است البته در اینجا منظور فرمول امریکا است و در نتیجه عدد یک با 18 صفر به توان 2 مد نظر است .

85 – درون زمین چگونه است ؟

زمین توپ سنگی بزرگی است . اگر به مرکز زمین تونلی زده شود ، این تونل از لایه های بسیاری عبور خواهد کرد . اولین لایه پوسته زمین است که کمی کمتر از 24 مایل ضخامت دارد . بعد به لایه سنگی ضخیمی خواهد رسید که به ان منتال یا پوشش ضخیم گفته می شود . این لایه تقریبا تا نیمه مرکز رمین پایین می رود . هر چه پایین تر برویم هوا گرم تر می شود . زیر منتال یک لایه سنگ مایع و گرم است که به ان مغز بیرونی گفته می شود . بعد از ان نوبت مرکز زمین یا مغز داخلی می رسد که یک توپ عظیم گرم از سنگ جامد است و فاصله ان از روی سطح زمین حدود 3100 مایل است . تصور می شود که گرمای مرکز زمین به 11000 درجه فارنهایت برسد .

24 مایل = حدود 38/6 کیلومتر

منتال =

Mental

 86 – چه سطحی از کره زمین را خشکی ها پوشانده اند ؟

58 میلیون مایل مربع از سطح کره زمین را خشکی پوشانده است . این مقدار برابر است با حدود 11580 فوت مربع برای هر فردی که روی کره زمین زندگی می کند . خشکی ها فقط 29% سطح زمین را می پوشانند و 71% باقی مانده سطح زمین توسط اقیانوس ها و دریا ها پوشیده شده است .

58 میلیون مایل مربع = حدود 4990 کیلومتر

11580 فوت مربع = حدود 1076 متر مربع

87 – چه کسی اولین نقشه جهان را رسم کرد ؟

از زمان های بسیار دور نقشه هایی از زمین رسم شده است . اما ان نقشه ها شباهتی به نقشه های امروزی ندارند . چرا که اطلاعات انسان های ان زمان از کره زمین کامل نبود و ان ها اطلاع نداشتند که قاره هایی مانند امریکا و استرالیا وجود دارند و نقشه های ان ها فقط قسمت هایی از دنیا را نشان می داد .
اولین نقشه هایی که تمام سطح زمین را نشان می داد ، حدود دهه 1500 زمانی که دریا نوردی به دور دنیا شروع شد ، ترسیم شدند . یکی از بهترین این نقشه ها توسط مرکاتور ترسیم شده است .

88 – طول و عرض جغرافیایی چیست ؟

طول و عرض جغرافیایی توسط خطوطی بر روی یک نقشه یا یک کره نشان داده می شود . خطوطی که از شمال به جنوب رسم شده اند ، خطوط طول جغرافیایی هستند . خطوط عرض جغرافیایی از شرق به غرب ترسیم می شوند . از این خطوط برای نشان دادن موقعیت کشتی یا هوا پیما استفاده می شود . موقعیت جایی است که طول و عرض جغرافیایی همدیگر را قطع نمایند .

89 – هوا از چه ساخته شده است ؟

هوا از گاز های غیر قابل رویت ساخته شده است . گاز اصلی نیتروژن است و بعد اکسیژن وسپس ارگون گاز های عمده تشکیل دهنده هوا هستند . . اگر هوا خیلی خشک نباشد مقدار کمی بخار اب نیز در ان وجود دارد .

90 – هوا چقدر وزن دارد ؟

حدود 100/ مایل بالای سر ما هوا وجود دارد هر چند که به نظر نمی رسد هوا وزن داشته باشد ، اما هوا به طرف پایین و بر روی زمین مانند هر جسم جامد دیگر فشار وارد می کند . وزن هوا در هر یارد مربع در زمین حدود 10 تن است .

100 مایل = حدود 160 کیلو متر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی