( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

این مطالب از کتاب ۱۰۰۱ سوال و جواب علمی گرفته شده است .
هر بسته اطلاعات عمومی شامل ۱۰ مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .
امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید
با تشکر

۱۶۱ – مناطق حاره در کجا قرار گرفته اند ؟

مناطق حاره یا گرمسیر ، ناحیه هایی در دنیا هستند که بر روی خط استوا و یا نزدیک ان قرار گرفته اند .
هوای این مناطق همواره گرم است ، چون این مناطق نزدیک ترین مناطق به خورشید هستند .

۱۶۲ – گراند کانیون در کجا واقع شده است ؟

گراند کانیون یا دره عمیق و بزرگ در اریزونای امریکا واقع شده است . این دره ۱۸ مایل پهنا و یک مایل عمق دارد . علاوه بر این طولانی ترین دره تنگ در دنیا است که بیش از ۲۰۰ مایل درازا دارد . این دره توسط رود خانه کولورادو کنده شده است .

گراند کانیون = Grand canyon = تنگه یا دره عمیق

۱۸ مایل = حدود ۳۰ کیلو متر

یک مایل = حدود ۱۶۰۰ متر

۱۶۳ – ایا گرین لند سرزمین سبز واقعا سبز است ؟

این سرزمین در منطقه قطب شمال واقع شده است و اکثرا پوشیده از یخ و برف است و بیشتر از ان که سبز باشد ، سفید است .
علت انتخاب این نام غریب ان است که وقتی برای اولین بار کاشفان اروپایی به انجا رسیده اند ، اولین چیزی که در ان جا دیدند ، علف بلند و سبز بود .

۱۶۴ – چه فرقی بین منطقه منجمد شمالی و منطقه منجمد جنوبی وجود دارد ؟

منطقه منجمد شمالی ناحیه ای است در اطراف قطب شمال و منطقه منجمد جنوبی در اطراف قطب جنوب قرار دارد . هر دو نقطه از مناطق سرد سیر هستند . منطقه منجمد شمالی شامل اقیانوس پوشیده از یخ اقیانوس منجمد شمالی است . این اقیانوس بیشتر توسط خشکی احاطه گردیده است .
منطقه منجمد جنوبی ، قاره ای پوشیده از یخ است که به وسیله اقیانوس احاطه شده است .

۱۶۵ – بحر المیت یا دریای مرده در کجا واقع شده است ؟

بحر المیت در بین اردن و سرزمین اشغالی فلسطین واقع شده است . بحر المیت ۱۲۹۲ فوت زیر سطح دریا است که پایین ترین نقطه در روی زمین است . بحر المیت یا دریای مرده در واقع دریا نیست ، چون در خشکی محاط شده است . اب ان به قدری نمک دارد که کسی در ان غرق نمی شود . و این اب به قدری شور است که هیچ ماهی ای قادر به زندگی در اب های ان نیست و به همین دلیل ان را بحر المیت یا دریای مرده نامیده اند .

۱۲۹۲ فوت = حدود ۳۹۴ متر

۱۶۶ – دره مرگ کجاست ؟

دره مرگ ، دره عمیقی است که در کالیفرنیا و نوادای امریکا واقع شده است . این دره ۲۸۲ فوت زیر سطح دریا است که پایین ترین نقطه در نیم کره شرقی است . دره مرگ در واقع صحرایی است که گرم ترین مکان در امریکای شمالی می باشد . این دره نام خود را در سال ۱۸۴۹ وقتی که مهندسین ارتش قصد داشتند از ان جا عبور کنند و تا دم مرگ پیش رفتند به دست اورد .

۲۸۲ فوت = حدود ۸۶ متر

۱۶۷ – سرزمین آتش در کجا قرار دارد ؟

در سال ۱۵۲۰ فردیناند ماژلان کاشف مشهور در اولین سفر دریایی خود به دور دنیا به  جنوبی ترین نقطه امریکا رسید . هنگامی که از جزایر نزدیک دماغه هورن عبور می کرد ، اتش های بسیاری را در ساحل دید . ان ها کوه های اتش فشان نبودند ، بلکه اتش های بزرگی بودند که توسط مردم بومی روشن شده بودند . این منظره به قدری برای ماژلان جالب توجه بود که ماژلان این جزایر را Trerra Delfuego نامید که معنی ان سرزمین اتش است . البته این نام خوبی برای این سرزمین نیست . چرا که این منطقه سرد است .

دماغه هورن = Cape Horn

 ۱۶۸ – کدام سنگ است که پیوسته تغییر رنگ می دهد ؟

یکی از مناظر دیدنی و بسیار زیبا در استرالیا تخته سنگ ایرز است . سنگ عظیمی با ۱۱۴۰ فوت بلندی و ۳/۵ مایل طول که مانند کوهی در بالای یک جلگه قرار گرفته است . این سنگ در طول روز به رنگ های مختلفی ظاهر می شود . این سنگ شنی ، اشعه خورشید را منعکس می سازد و بستگی به این که چه موقعی از روز باشد ، طلایی – نارنجی و قرمز به نظر می رسد .

ایرز = Ayers

1140 فوت = حدود ۳۴۷ متر

۳/۵ مایل = حدود ۵/۶ کیلو متر

۱۶۹ – در کدام محل ، اقیانوس منجمد شمالی در شمال اقیانوس ارام قرار دارد ؟

به طور کلی اقیانوس منجمد شمالی در مشرق اقیانوس ارام است ، اما کانال پاناما این دو اقیانوس را به هم مرتبط می سازد . اقیانوس منجمد شمالی از انتهای کانال شروع می شود و اقیانوس ارام در جنوب ان خاتمه می یابد .

۱۷۰ – در کجا رود خانه ای بر روی آبشار قرار دارد و اب ان به عقب جریان می یابد ؟

این منظره غیر عادی در شرق کانادا و بر روی رود خانه ست جون در ست قبل از ان که رود خانه وارد خلیج فوندی بشود ، دیده می شود . این رود خانه از میان دره تنگ و بر روی یک ابشار جریان می یابد . خلیج فوندی دارای بلند ترین جزر و مد دنیا است . جزر و مد بلند باعث می شود اب به عقب جریان یابد . به این ترتیب اب رود خانه به عقب بر می گردد تا زمانی که جزر و مد بگذرد و چون این جریان یک برگشت محسوب می شود ، این ابشار به عنوان ابشار بازگردان ست جون شناخته شده است .

ست جون = ST.John

فوندی = Fundy

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی