( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

این مطالب از کتاب ۱۰۰۱ سوال و جواب علمی گرفته شده است .

هر بسته اطلاعات عمومی شامل ۱۰ مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .

امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید

با تشکر

171 – درباره ی نقاط متقابل در سطح کره زمین چه می دانید ؟

نقاط متقابل ، دو نقطه در سطح زمین هستند که به طور مستقیم در جهت مقابل هم باشند . یعنی اگر شما بتوانید از محلی که ایستاده اید ، از مرکز زمین یک تونل مستقیم بزنید ، سر دیگر این تونل بر روی سطح زمین را نقطه متقابل محلی می گویند که شما ان جا ایستاره بودید . به عنوان مثال ، زلاندنو به طور تقریب نقطه متقابل کشور انگلستان است .

172 – کوچک ترین کشور جهان چه نام دارد ؟

کوچک ترین کشور جهان در داخل شهر  رم پایتخت کشور ایتالیا واقع شده و نام ان واتیکان است . واتیکان توسط کلیسای کاتولیک رم به عنوان یک کشور مستقل اداره می شود . وسعت واتیکان 0/17 مایل مربع و جمعیت ان حدود یک هزار نفر است . تمام این کشور را می توان در هر گوشه ای از یک پارک بزرگ جای داد .

 

0/17 مایل مربع = حدود 0/44 کیلو متر مربع

173 – بزرگ ترین کشور دنیا در کجا واقع شده است ؟

اتحاد جماهیر شوروی بزرگ ترین کشور جهان است . وسعت ان 8/469/489 مایل مربع است که تقریبا برابر با 1/6 از کل خشکی سطح زمین است . جمعیت این کشور 276 میلیون نفر است .

 

اتحاد جماهیر شوروی بزرگ ترین کشور جهان است = اخیرا با فروپاشی نظام کمونیستی ، شوروی به چندین جمهوری مستقل تقسیم شده است .

 

8/469/489 مایل مربع = هر مایل مربع حدود 2/59 کیلومتر مربع است .

 

174 – سری لانکا در کجا واقع شده است ؟

سری لانکا که روزگاری سیلان نامیده می شد یک جزیره بزرگ در جنوب کشور هند است . پایتخت این کشور کلمبو نام دارد .

 175 – ساحل داگر در کجا قرار دارد ؟

ساحل داگر یک ساحل شنی بزرگ در شمال شرقی انگلستان است و در دریای شمال واقع شده است . این ساحل یک منطقه ماهی گیری معروف است .

 

ساحل داگر = Dogger

 176 – روارینگ فورتیس چیست ؟

این نامی است که به جنوب ناحیه اقیانوسی با 45 درجه عرض جغرافیایی داده شده است . در این منطقه باد های قوی شمال شرقی به شرق به طور مداوم می وزند .

 

روارینگ فورتیس = Roaring Forties

 177 – سرزمین خورشید نیمه شب در کجا قرار گرفته است ؟

چون در طول تابستان ، خورشید حد اقل مدت یک روز در این سرزمین غروب نمی کند و در ان جا شبی وجود ندارد ، به همین دلیل به ان خورشید نیمه شب می گویند . ” البته نقطه مقابل ان نیز در طول زمستان وجود دارد . یعنی خورشید اطلا طلوع نمی کند و در ان جا روزی وجود ندارد ” این موضوع در دو نقطه از زمین روی می دهد . یعنی در منطقه قطب شمال و در منطقه قطب جنوب . خورشید نیمه شب در سرزمین های شمالی اطراف منطقه قطب شمال و در قسمت های شمالی الاسکا ، کانادا ، گرین لند ، اسکاندیناوی و روسیه و قطب جنوب می توان دید .

178 – جنگل سیاه در کجا قرار گرفته است ؟

جنگل سیاه یک ناحیه جنگلی انبوه کوهستانی است . این ناحیه در شرق المان واقع شده است و رودخانه راین ان را از سوئیس جدا می کند .

 

رودخانه راین = Rhine

 179 – سنگ فرش Couseway یا پله های بزرگ چیست ؟

دسته ای از سنگ های عجیب است که در ایرلند شمالی واقع شده است و شامل چندین هزار ستون 6 ضلعی سنگی است . این سنگ ها  متنوع و بلند هستند و به شکل پله های عظیمی به نظر می رسند .

180 – اتلانتیس در کجا واقع بود ؟

اتلانتیس نام جزیره ای است که بر طبق افسانه ها ، تصور می شد روزگاری بزرگ ترین تمدن را داشته است . این جزیره در اقیانوس اطلس واقع بوده و سال ها قبل به زیر اب فرو رفته است . احتمال اندکی مبنی بر اینکه جزیی از این افسانه ها حقیقت داشته باشد وجود دارد . هر چند اتلانتیس ارتباطی به اقیانوس اطلس ندارد . در دریای اژه در یونان یک جزیره اتش فشانی در سال 1645 قبل از میلاد منفجر شد . مرکز این جزیره که امروزه سانتورینی یا تیرا نامیده می شود ، در دریا فرو رفت . اکنون اثار باقی مانده ای از تمدن غنی این جزیره که در اثر انفجار اتش فشان از بین رفته است ، در جزیره پیدا شده است . احتمال دارد که یک چنین واقعه مصیبت باری به طرقی به خاطر اورده شده باشد و بعد به صورت افسانه اتلانتیس در میان عموم منتشر شده باشد .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی