( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

این مطالب از کتاب ۱۰۰۱ سوال و جواب علمی گرفته شده است .
هر بسته اطلاعات عمومی شامل ۱۰ مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .
امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید
با تشکر

۱۵۱ – کدام سنگ می تواند روی آب شناور بماند ؟

سنگ پا ، تنها سنگی است که به خاطر سبکی بیش از اندازه اش می تواند بر روی اب شناور بماند . این سنگ چون کاملا جامد نشده و حباب هایی از هوا در خود دارد ، این چنین سبک است . سنگ پا از گدازه ای که از اتش فشان ها جاری شده اند شکل گرفته است . گدازه ممکن است  از کف حباب ها ساخته و سپس سرد شده باشد .

۱۵۲ – چرا جواهر گران بها است ؟

سنگ های قیمتی همچون الماس و زمرد از جواهرات هستند . جواهر در سنگ های زیر زمینی یافت می شود . این سنگ ها دارای رنگ های دلپذیر و قشنگ هستند و به طرق مختلفی می توان ان ها را تراش داد تا از تابش نور بدرخشند . جواهر به علت زیبایی زیاد و کم یاب بودنش گران بها است .

۱۵۳ – نمک چگونه به دست می اید ؟

نمک سفره ای که ما به غذای خود می زنیم ، از ماده ای معدنی به نام نمک به دست می اید . نام شیمیایی نمک ، کلرور سدیم است . نمک در دریا وجود داشته و در اب دریا محلول است . نمک همچنین به عنوان یک ماده معدنی در زمین یافت می شود . نمک را می توان از اب دریا به دست اورد استخر های کم عمقی کنار دریا حفر می کنند و اب دریا را وارد این استخر ها می نمایند . اب استخر ها توسط خورشید بخار می شود و نمک ان باقی می ماند . نمک را همچنین می توان از معادن زیر زمین استخراج کرد .

۱۵۴ – چرا ذغال سنگ می سوزد ؟

ذغال سنگ مانند سنگ ها سخت است ، اما بر خلاف سنگ ها ، می سوزد . زیرا ذغال سنگ ، سنگ نیست ; بلکه نوعی چوب است و همان طور که می دانیم چوب ها به خوبی می سوزند . ذغال سنگ باقی مانده درختان و گیاهانی است که میلیون ها سال قبل زندگی می کردند . بعد از ان که این درختان از بین رفتند و در زمین دفن شدند ، به تدریج به ذغال سنگ تبدیل شدند .

۱۵۵ – نفت در کجا یافت می شود ؟

نفت در زیر سواحل در یای بعضی از کشور ها وجود دارد . نفت باقی مانده گیاهان و جانورانی است که میلیون ها سال قبل زندگی می کردند . منابع نفتی در زیر زمین شکل می گیرند . جایی که باقی مانده گیاهان و جانوران دفن شده اند . نفت مهم ترین سوخت در دنیا است . بزرگ ترین کشور های تولید کننده نفت عبارت اند از : شوروی – امریکا – عربستان سعودی و مکزیک .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی