( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

در این قسمت از سایت مطالبی را برای بالا بردن اطلاعات عمومی شما قرار می دم
این مطالب از کتاب 1001 سوال و جواب علمی گرفته شده است
هر بسته اطلاعات عمومی شامل 10 مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .
امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید
با تشکر

1 – جهان در چه زمانی تشکیل شد ؟

اگر ان طور که اختر شناسان عقیده دارند جهان مرتب در حال بزرگ شدن باشد پس باید زمانی کوچک تر از این بوده باشد . در گذشته ای خیلی دور تمام کهکشان ها در فضای کوچکی متراکم بوده اند و سپس احتمالا انفجاری باعث شده که ان کهکشان ها از هم جدا شوند و در فضای بزرگتری پراکنده شوند . این انفجار بزرگ که اغلب ان را بیک بنگ می نامند حدودا 15000 میلیون سال قبل اتفاق افتاده است

 2 – فضا چیست ؟

در حقیقت فضا چیزی به جز فاصله بین زمین و ماه و بین سیاره های منظومه شمسی و ستاره ها نیست . فضا تقریبا خالی است و هوایی در ان وجود ندارد .
حجمی از فضا مثلا به اندازه یک خانه شامل چند اتم گاز و ذرات غبار است . شهاب ها و ستاره های دنباله دار اینجا و انجا در میان فضا حرکت می کنند .

 3 – فضا از کجا شروع می شود ؟

فضا از بالا ترین حد جو یا اتمسفر شروع می شود . هر چه بالاتر بروید هوا رقیق تر و سبکتر می شود در ارتفاع حدود 100 مایلی ( حدود 161 کیلو متر * هوا به قدری رقیق است که می توان گفت اصلا هوایی وجود ندارد . از این ارتفاع به بعد است که فضا شروع می شود .
برای مشاهده بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید

4 – ایا زمین مرکز جهان است ؟

جهان شامل تمام سیارات اقمار ستاره ها و کهکشان ها است . جهان به هر طرف گسترده شده است . احتمال دارد قسمت هایی از جهان وجود داشته باشد که ما حتی توسط تلسکوپ های قوی هم قادر به دیدن ان نباشیم . بنا بر این نمی توان گفت که ما در مرکز جهان قرار گرفته ایم .

 5 – چه نیرویی جهان را نگه می دارد ؟

همان نیرویی که شما را بر روی زمین نگه می دارد باعث نگه داری جهان نیز است . و این همان نیروی جاذبه است . نیروی جاذبه در تمام جهان بین سیاره ها ستاره ها و کهکشان ها وجود دارد . این نیرو باعث نگه داری سیارات منظومه شمسی و ستاره ها در کهکشان های عظیم است .

 6 – جهان تا چه اندازه بزرگ است ؟

هیچ کس با اطمینان نمی تواند بگوید جهان چقدر بزرگ است . شاید بتوان تنها قسمتی از جهان را با کمک تلسکوپ دید . البته اخترشناسان مطمین نیستند نوری که از دور ترین اجسام سماوی به زمین می رسد در خط مستقیم حرکت کند . خطوط ممکن است منحنی باشند و اجسام و اجرام سماوی را نزدیک تر از انچه که هستند نشان دهند .
هر چند که ان ها می توانند به اندازه 15000 میلیون سال نوری از زمین دور باشند .

7 – سال نوری چیست ؟

فاصله بین ستاره ها ان قدر زیاد است که ستاره شناسان نمی توانند از کیلو متر برای اندازه گیری فاصله ها استفاده کنند . پس به نا چار از مقیاس سال نوری استفاده می کنند . یک سال نوری فاصله ای است که نور در یک سال طی می کند . سال نوری تقریبا برابر با 5.9 ترلیون مایل است .

8 – ایا جهان را انتهایی هست ؟

هیچ کس جواب این سوال را نمی داند . اختر شناسان معتقدند که جهان مرتب در حال افزایش و بزرگ شدن است . شاید این رشد و افزایش جهان برای همیشه ادامه داشته باشد و جهان هرگز انتهایی نداشته باشد .
البته ممکن است این رشد اهسته تر شود و یا شاید متوقف هم گرددو بعد از ان جهان کوچک و کوچکتر شود و سر انجام کهکشان ها به هم نزدیک شده و با هم بر خورد کنند و یکدیگر را منهدم نمایند .

9 – ایا جهان در حال بزرگتر شدن است ؟

امروزه اختر شناسان می توانند میزان سرعت یک ستاره و یا کهکشان در حال حرکت را اندازه بگیرند .
به عقیده ان ها اگر کهکشان ها در حال دور شدن از ما هستند . به نظر می رسد . دور ترین کهکشان با سرعت بیشتری از ما دور می شود . به همین دلیل است که اکثر اختر شناسان اعتقاد دارند . جهان در حال بزرگتر شدن است

10 – سیارات چگونه نام گذاری شده اند ؟

تمام سیارات به استثنای یکی نام خود را از رب النوع های یونان باستان و افسانه های رومی گرفته اند . به عنوان مثال نام بزرگ ترین سیاره منظومه شمسی ژوپیتر است که یکی از رب النوع های یونان باستان است .
زمین تنها سیاره ای است که نام خود را از رب النوع ها نگرفته است .
با تشکر از بازدید شما 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی