( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

این مطالب از کتاب ۱۰۰۱ سوال و جواب علمی گرفته شده است .
هر بسته اطلاعات عمومی شامل ۱۰ مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .
امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید
با تشکر

 11 –  چه فرقی بین اقمار و سیارات وجود دارد ؟

سیارات به دور خورشید می چرخند ، اما اقمار به دور سیارات می چرخند . ان ها از سیارات کوچک تر هستند . تمام سیارات به استثنای دو تا از ان ها ، دارای قمر هستند . سیاره زمین و پلوتون فقط یک قمر دارند . ( ماه قمر زمین است . ) سیاره مشتری 16 قمر دارد و سیاره های تیر و ونوس هم قمر ندارند .

 12 – درباره منظومه شمسی چه می دانید ؟

منظومه شمسی از خورشید و تمام اجرامی که در اطراف ان قرار دارند ، تشکیل شده است . این اجرام عبارتند از : سیارات ، اقمار ان ها ، خرده سیاره ها ، شهاب سنگ ها و ستاره های دنباله دار که در مسیر مخصوصی به دور مدار خورشید می چرخند .
خورشید چون ستاره خیلی بزرگی است ، نیروی جاذبه زیادی هم دارد و به وسیله همین نیروی جاذبه اجرام دیگر را در منظومه شمسی نگاه می دارد .

 13 – بزرگ ترین سیاره منظومه شمسی کدام است ؟

بزرگ ترین سیاره منظومه شمسی مشتری است . قطر این سیاره 88/600 مایل است .
برای مشاهده بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

 14 – کوچک ترین سیاره منظومه شمسی کدام است ؟

پلوتون کوچک ترین سیاره منظومه شمسی است . قطر ان 1800 مایل است . این سیاره 3 / 4 کره ماه است .

 15 – در منظومه شمسی چند سیاره وجود دارد ؟

منظومه شمسی 9 سیاره دارد . نزدیک ترین سیاره به خورشید تیر نام دارد . سیاره های بعدی ونوس ، مریخ ، مشتری ، کیوان ( زحل ) ، اورانوس ، نپتون ، و پلوتون هستند . سیاره پلوتون دور ترین فاصله را از خورشید دارد . این سیاره در سال 1999 از نپتون به خورشید نزدیک تر خواهد شد . ما نمی توانیم بگوییم چه تعداد سیاره در جهان وجود دارد . زیرا خورشید ها بسیار اند و سیاراتی هم که باید به دور ان ها بچرخند ، بسیار ، هر چند که ما نمی توانیم ان ها را ببینیم .

16 – فرق میان یک سیاره و یک ستاره چیست ؟

یک ستاره مثل توپ بزرگی از گاز داغ و مشتعل است . خورشید یک ستاره است . خورشید و ستاره های دیگر از خودشان نور دارند اما سیاره ها از خودشان نوری ندارند .
زمین یک سیاره است . هنگام شب شما نمی توانید سیاره ها را از ستاره ها تشخیص بدهید . تمام ان ها شبیه نقطه های کوچک و روشنی به نظر می رسند زیرا ان ها بسیار دور هستند . سیارات از ستاره ها به زمین نزدیکتر هستند و به همین دلیل شما با یک تلسکوپ بسیار قوی می توانید ان ها را مشاهده کنید . اما ستاره ها ان قدر دور هستند که حتی با تلسکوپ های بسیار قوی هم مانند یک نقطه روشن به نظر می رسند .

17 – منظومه شمسی در کجا به انتها می رسد ؟

اغلب این طور تصور می شود که در انتهای منظومه شمسی سیاره پلوتون قرار دارد . چون پلوتون دورترین فاصله را نسبت به خورشید دارد .
فاصله مدار این سیاره از خورشید 3/700 میلیون مایل است که این فاصله حدودا یک میلیون برابر فاصله اقیانوس اتلانتیک است که بین اروپا امریکا قرار دارد .
یک ستاره دنباله دار فاصله منظومه شمسی را در 4 سال نوری طی می کند . این فاصله تغریبا 25 تریلیون است .

18 – مدار چیست ؟

مدار مسیری است که بعضی از اجسام بر روی ان در فضا حرکت می کنند . سیارات نیز بر روی مدارشان به دور خورشید حرکت می کنند . اقمار نیز بر روی مدارشان به دور سایرات می چرخند .

19 – گرم ترین سیاره منظومه شمسی کدام است ؟

گرم ترین سیاره منظومه شمسی تیر که نزدیک ترین سیاره به خورشید است نیست . گرم ترین سیاره منظومه شمسی سیاره ونوس است که بعد از تیر نزدیک ترین سیاره به خورشید است زیرا بر خلاف تیر اتمسفر دارد . اتمسفر تقریبا شبیه پنجره های یک گلخانه عمل می کند و گرما را در سطح خود نگاه می دارد .
حرارت ونوس حدود 900 فارنهایت است که در این حرارت فلزاتی مانند قلع – سرب و روی ذوب می شوند .

20 – کدام سیارات به دور خودشان حلقه دارند ؟

سیارات مشتری کیوان و اورانوس حلقه ای به دور خود دارند . این حلقه ها در واقع کمر بند های نازکی هستند . حلقه کیوان باعث زیبایی این سیاره شده است . ستاره شناسان عقیده دارند که نپتون هم حلقه دارد – البته این را زمانی به یقین خواهیم گفت که voyager 2  برای مطالعه فضا به نپتون برسد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی