( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

این مطالب از کتاب ۱۰۰۱ سوال و جواب علمی گرفته شده است .
هر بسته اطلاعات عمومی شامل ۱۰ مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .
امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید
با تشکر

31 – در کجا شهاب سنگ ها با سقوط خود باعث به وجود امدن حفره می گردند ؟

شهاب سنگ ها در برخورد با زمین ایجاد حفره می کنند . یکی از این حفره های بزرگ که بر اثر برخورد شهاب سنگ با زمین به وجود امده است در وینس لو اریزونا وجود دارد . قطر این حفره 4150 فوت است که حدود 25000 سال قبل ایجاد گردیده هر چند باید گفت بیشتر این حفره ها بر اثر عوامل جوی پر شده و از بین رفته اند و گویی وجود خارجی نداشته اند . سیاره های ماه تیر و مریخ و اقمار انان و بیشتر اقمار مشتری پوشیده از این گونه حفره ها است .
4150 فوت حدود 1265 متر است

32 – ایا تا به حال سنگ های اسمانی کسی را کشته است ؟

هیچ کس نمی داند که ایا در زمان های قدیم کسی بر اثر افتادن سنگ های اسمانی کشته شده است یا نه ؟ احتمال وقوع چنین حادثه ای بسیار کم است . زیرا سنگ های اسمانی بسیار اندک هستند و فاصله افتادن ان ها بر روی زمین بسیار زیاد و بنا بر این اختما بر خورد این سنگ ها به انسان بسیار ناچیز است .

33 – ستاره دنباله دار چیست ؟

ستاره دنباله دار از ذرات گرد و غباری که توسط گاز های منجمد و یخ به یکدیگر چسبیده اند تشکیل شده است . اقمار این ستارگان به دور خورشید می گردند و ان ها را مانند ماه در اسمان معلق می سازند . هر چند که به نظر نمی رسد یک ستاره دنباله دار با سرعت حرکت کند ، اما در واقع در میان فضا با همان سرعتی که سیاره به گرد خورشید می چرخد ، حرکت می کند .
برای مشاهده بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

34 – ایا ستاره های دنباله دار خطرناک هستند ؟

ما دلیلی برای ترس از ستاره های دنباله دار نداریم . به عنوان مثال باید گفت که زمین بدون هیچ خطری از میان دم ” دنباله ” ستاره دنباله دار هالی عبور کرد

35 – خرده سیاره چیست ؟

خرده سیاره ها سیاره های بسیار کوچکی هستند که همچون سیارات دیگر منظومه شمسی به دور خورشید می چرخند .
بزرگ ترین خرده سیاره سیرس ceres نام دارد که قطر ان 620 مایل است . در منظومه شمسی هزاران سیاره کوچک وجود دارند که اکثر ان ها فقط چند مایل قطر دارند .
ان ها بر روی کمر بندی بین سیاره های مریخ و مشتری قرار گرفته و به دور خورشید می چرخند .

1 – ceres – بزرگ ترین و نخستین ستاره صغیر مکشوف

2 – به همین دلیل سیاره های صغری بین سیاره های مریخ و مشتری معروف هستند .

36 – اندازه خورشید چقدر است ؟

قطر خورشید 863400 مایل می باشد که 109 برابر قطر زمین است . وزن خورشید 33000 برابر وزن زمین است و حجم ان ، ان چنان بزرگ است که می تواند 1300000 کره زمین را در خود جا بدهد . اگر زمین به اندازه یک توپ تنیس باشد ، خورشد به اندازه یک خانه است .

37 – خورشید از چه چیز ساخته شده است ؟

خورشید توپ بسیار بزرگی از گاز است . گرمای خورشید ان چنان بالاست که می تابد و رشته های نوری و گرمایی می دهد . بیشتر گاز خورشید را هیدروژن تشکیل می دهد که در درون خورشید به ارامی به گاز دیگر ان یعنی ” هلیوم ” تبدیل می شود و به همین دلیل است که خورشید می تواند چنین  مقدار زیادی از گرما را تولید کند .

38 – از چه زمانی خورشید شروع به درخشیدن کرد ؟

خورشید حدود 5000 میلیون سال قبل شروع به تابیدن کرد . خورشید از یک توده انبوه از گاز و گرد غبار معلق در فضا شکل گرفت . این توده انبوه به تدریج کوچک تر و ضخیم تر گردید . وقتی این توده انبوه منقبض گردید . مرکز ان گرم شد . سرانجام ان قدر گرم شد که شروع به تابش کرد و خورشید متولد گردید . بقیه این توده انبوه ، سیارات و هر چیز دیگری که در منظومه شمسی قرار دارد ، از قبیل اقمار و خرده سیارات و ستاره های دنباله دار را تشکیل دادند .

39 – ایا خورشید حرکت می کند ؟

به نظر می رسد که خورشید در اسمان از مشرق به مغرب حرکت می کند . هر چند این حرکت به خاطر گردش زمین ایجاد می شود ( یعنی حرکت زمین باعث می شود فکر کنیم خورشید حرکت می کند ) خورشید فقط به نظر می رسد که حرکت می کند در حالی که این زمین است که حرکت می کند . نه خورشید . معهذا خورشید به طرق دیگری حرکت می کند . خورشید نیز مثل زمین می چرخد هر چند چرخش خورشید خیلی کند تر از چرخش زمین است . همان طور که زمین و سیارات دیگر منظومه شمسی به دور خورشید می چرخند ، خورشید نیز به دور مرکز کهکشان می چرخد .

40 – گرمای خورشید چقدر است ؟

گرمای خورشید حدود 10000 درجه فارنهایت است این گرما به قدری زیاد است که همه چیز را در روی زمین تبخیر می کند . حرارت مرکز خورشید خیلی بیشتر است و در حدود 25 میلیون درجه فارنهایت می باشد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی