( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

این مطالب از کتاب ۱۰۰۱ سوال و جواب علمی گرفته شده است .
هر بسته اطلاعات عمومی شامل ۱۰ مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .
امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید
با تشکر

51 – درخشان ترین ستاره چه نام دارد ؟

درخشان ترین ستاره خورشید است . خورشید سایر ستاره ها را نیز روشن می سازد چون به ما خیلی نزدیک است . روشن ترین ستاره در اسمان شب ستاره کاروان کش است که در واقع 25 بار بیشتر از خورشید نور تولید می کند . ستارگان دیگری وجود دارند که از این هم روشن تر هستند و ممکن است یک میلیون بار بیشتر از خورشید درخشش داشته باشند ، اما چون خیلی دور تر از خورشیدند کم نور تر از ستاره کاروان کش دیده می شوند .

ستاره کاروان کش = sirins = صورت فلکی شمرای یمانی = ستاره کاروان کش

52 – چه تعداد ستاره در اسمان وجود دارد ؟

در شبی که هوا صاف و تمیز باشد دور از شهر می توان 2000 ستاره را در اسمان تماشا کرد . از هر نقطه زمین می توان حدود 600 ستاره را یک جا دید . با تلسکوپ ستاره هایی که نور ضعیف تری دارند را نیز می توان ملاحظه کرد . در جهان میلیون ها میلیون ستاره وجود دارد .

53 – ایا خورشید یک ستاره غیر معمولی است ؟

از روی زمین ، خورشید بسیار  بزرگ و درخشان به نظر می رسد و این به ان خاطر است که ما در مقایسه با اکثر ستارگان به خورشید نزدیک تر هستیم . خورشید دارای اندازه و درخشش متوسطی است و هیچ چیز غیر عادی در ان وجود ندارد .
برای مشاهده بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

54 – سوپر نووا چیست ؟

سوپر نووا یک ستاره است که ناگهان اشتعال یافته و میلیون ها بار روشن تر می شود . این ستاره به قدری روشن می شود که نور ان در روز هم قابل رویت است ، اما به زودی خاموش می گردد . سوپر نووا یک منظره تماشایی کم یاب است ، چون یک انفجار بزرگ علامت پایان زندگی یک ستاره بزرگ تر است .

سوپر نووا = supernova – ستاره ای با نور متغیر که روشنی اش صد میلیون برابر خورشید است .

55 – چرا ستاره ها چشمک می زنند ؟

نور یک ستاره قبل از اینکه به چشم ما برسد از اتمسفر عبور می کند . اتمسفر شامل لایه های محرک هوا است . اتمسفر نور ستاره ها را می شکند ، ان وقت به نظر می رسد که ستاره چشمک می زند .

56 – صورت فلکی چیست ؟

ستاره ها در اسمان شب به اشکال مختلفی در می ایند . این اشکال هرگز تغییر نمی کنند و به ان صور فلکی می گویند . در زمان های قدیم بعضی از این اشکال را به نام های قو ، عقرب ، گاو اهن و شکار چی جبار نامیده اند ، زیرا شبیه جانوران انسان و اشیاء بودند ما هنوز هم از همین اسامی استفاده می کنیم . بعضی از این اسامی لاتین هستند . مثل قو ، که سیگنوس است و عقرب که اسکار پیوس است .

57 – راه شیری چیست ؟

راه شیری نام گروه بزرگی از ستارگان است که در طول اسمان شب کشیده شده اند . وقتی ما به راه شیری نگاه می کنیم در واقع به گروه وسیعی از ستارگان که کهکشان ما را تشکیل می دهند ، می نگریم .

58 – کهکشان چیست ؟

کهکشان گروه بزرگ و میلیونی از ستارگان است . کهکشانی که ما در ان زندگی می کنیم – راه شیری – شبیه یک دایره وسیع است که بازوان مارپیچی از ستارگان دارد . از این سر تا ان سر این کهکشان حدود 100000 سال نوری فاصله است . میلیون ها کهکشان دیگر در جهان وجود دارد .

59 – چرا ستارگان فقط در شب دیده می شوند ؟

ستاره ها را در طول روز نمی توان دید ، چون نور خورشید بسیار درخشان است . نور خورشید تمام اسمان را می پوشاند و ان را ابی می سازد و با ان که ستاره ها در اسمان هستند ، اما چون چشمان ما به نور ابی انطباق یافته است نمی تواند ستاره های کم نور را در اسمان ببیند . در سپیده دم و هنگام غروب چون نور خورشید کم رنگ است روشن ترین ستاره ها و سیاره ها را می توان دید .

60 – کواسار چیست ؟

کواسار ها اجرام عجیبی هستند که اختر شناسان در سال 1960 ان ها را کشف کردند . ان ها مانند کهکشان ها دارای منبع نور و امواج رادیویی هستند و در فاصله بسیار دور ظاهر می شوند . ان ها متفاوت ترین اجسام شناخته شده هستند . ان ها با اینکه از کهکشان ها کوچک تر هستند ، اما به درخشانی صد کهکشان می باشند .
چگونه یک جرم سماوی کوچک می تواند چنین نور زیادی تولید کند ؟ احتمال دارد که یک حفره تاریک در مرکز کواسار اندازه ان را تخریب سازد و قبل از ناپدید ساختن ان چنین نوری را منتشر نماید . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی