( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

( - NETROOM - )

بهترین ها در اختیار شماست . در این پایگاه مطالبی برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی شما قرار خواهد گرفت امید وارم از مطالب ارائه شده در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید .

یک باکس مریتاباکس
( - NETROOM - )
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

به نام خدا

سلام

این مطالب از کتاب ۱۰۰۱ سوال و جواب علمی گرفته شده است .
هر بسته اطلاعات عمومی شامل ۱۰ مورد است که هر روز به روز رسانی می شود .
امید وارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید
با تشکر

71 – چه خطراتی در یک پرواز فضایی وجود دارد ؟

در حقیقت بیشتر خطرات در پایان سفر فضایی وجود دارد . وقتی یک سفینه فضایی از فضا به سمت کره زمین بر می گردد بایستی با سرعت بسیار زیاد حرکت کند و چون داخل لایه های اتمسفر شد با هوای اطراف برخورد می کند و این برخورد باعث ایجاد گرمای شدیدی در سفینه می شود و ممکن است سفینه به گرمای سرخ برسد و سرنشینان ان را هلاک کند . برای سرد نگاه داشتن و مراقبت از فضا نوردان در داخل سفینه یک سپر گرمایی تعبیه می شود . اگر سفینه با یک سپر گرمایی که جلوی ان را پوشانده است ، تجهیز نشود هنگام ورود به جو خواهد سوخت .

72 – در چه زمانی اولین سفینه فضایی به فضا فرستاده شد ؟

اولین راکتی که به ان سوی اتمسفر فرستاده شد . یک راکت امریکایی بود که در سال 1949 به فضا ارسال شد . اما اولین سفینه فضایی واقعی ، ماهواره ای بود که به مدار زمین فرستاده شد این ماهواره روسی اسپوتنیک یک نام داشت و بدون هیچ سرنشینی ” انسان یا حیوان ” در چهارم اکتبر 1957 به فضا فرستاده شد . این ماه واره شامل چند دستگاه بود که به وسیله امواج رادیویی اطلاعات را به زمین می فرستاد .

اسپوتنیک یک = sputnik

 73 – یک سفینه فضایی چه سرعتی باید داشته باشد ؟

برای رسیدن به ماه یا هر سیاره دیگر یک سفینه فضایی بایستی با سرعت زیادی به فضا فرستاده شود . سرعت پرتاب سفینه از زمین به فضا را ” شتاب گریز ” می گویند که برابر 7 مایل در ثانیه یا 24800 مایل در ساعت است . این سرعت باید به قدری باشد که بتوان در یک ساعت یک بار دور زمین با ان گردش کرد . این سرعت در بالای زمین بیشتر است . اگر سفینه فضایی به سرعت ” شتاب گریز ” نرسد ، به زمین سقوط خواهد کرد ، یا در مداز زمین قرار خواهد گرفت .
برای مشاهده بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

74 – ایا هرگز اخباری از فضا به زمین رسیده است ؟

در سال 1931 کارل جنسکی مهندس امریکایی یک صدای عجیب رادیویی شنید ، وقتی صدا را تعقیب کرد متوجه شد که این صدا از ستاره ها می اید . و این به خاطر ان است که ستاره ها و کهکشان ها امواج رادیویی را به خوبی نور تولید می کنند . در سال 1967 یک ایستگاه رادیویی ستاره شناسی در انگلستان به نام جک لین بل بارنل علامت قطع و وصلی را کشف کرد که از فضا می امد . این علایم از یک نوع ستاره نیترونی به نام پلسار می امد .

کارل جنسکی = Karl Jansky

جک لین بل بارنل = Jaclyn Bell Burnell

پلسار = Pulsar

 75 – بزرگی و قدرت بزرگ ترین راکت فضایی چقدر است ؟

بزرگ ترین راکت فضایی که تا کنون ساخته شده است راکت ساتورن 5 است . این راکت امریکایی است و برای پرتاب فضا نورد های اپولو در پرواز به ماه از 1969 تا 1972 مورد استفاده قرار گرفت . راکت مذکور 364 فوت بلندی داشت که حدود بیست برابر یک ساختمان دو طبقه است . در زمان برخاستن سفینه ، موتور های ان یک فشار 3900 تنی را که به اندازه چهل جمبوجت است تولید می کردند .

ساتورن 5 = Satu rn 5

 76 – قمر چیست ؟

قمر یک جرم یا شی کوچک فضایی است که در اطراف جرمی بزرگ تر حرکت کند . ماه یک قمر زمین است . زمین و سایر سیارات اقمار خورشید هستند ، اما مردم این کلمه را بیشتر برای قمر های مصنوعی که توسط انسان ساخته شده و به دور مدار زمین گردش می کند به کار می برند . این اقمار مشاهدات علمی از فضا و زمین را امکان پذیر می سازند . و تصاویری که ان ها به زمین ارسال می دارند ، به هوا شناسی برای پیش بینی هوا کمک می کند . حتی این اقمار می توانند تصاویر تلوزیونی و پیام های تلفنی را از یک قاره به قاره دیگر ارسال نمایند .

77 – ایا انسان قادر خواهد شد به سیارات و ستاره ها سفر کند ؟

هیچ فضا پیمایی که به اندازه کافی قدرت داشته باشد تا انسان را به سیارات برساند ، وجود ندارد . ساختن چنین فضا پیمایی نیز احتیاج به هزینه بسیار هنگفت دارد . اما ایستگاه های فضایی می توانند از سیارات برای ما اطلاعاتی ارسال نمایند .
ستاره ها نیز ان قدر از ما دور هستند که اگر بخواهیم با فضا پیمایی که بالاترین سرعت ممکن را دارد به نزدیک ترین ستاره سفر کنیم ، این سفر 20000 سال طول خواهد کشید و بعید به نظر می رسد که انسان هرگز قادر شود به ستاره ها سفر کند .

78 – ایستگاه های فضایی به کجا می روند ؟

ایستگاه فضایی فضا پیمایی است که سرنشینی ندارد و به سمت ماه یا سیارات پرواز می کند . و ممکن است در سطح ماه یا سیارات فرود اید و یا در داخل مدار ان ها گردش کند و یا نزدیک ان ها پرواز نماید . ایستگاه فضایی دارای دوربین ها و سایر ابزار الباتی است که از طریق رادیو تصاویر و اطلاعات را به زمین می فرستد .

79 – شاتل فضایی چیست ؟

شاتل فضایی نوع جدیدی از فضا پیما است که بر خلاف فضا پیما های اولیه از ان می توان بار ها و بار ها استفاده کرد . شاتل فضایی مانند یک راکت از زمین بلند می شود و مانند یک هوا پیما بر روی زمین فرود می اید . ولی نمی تواند به دور ماه یا سیارات گردش کند . او به دور مدار زمین می چرخد . سرنشینان ان می توانند کار های علمی انجام دهند و ایستگاه های فضایی را در مدار ملاقات نمایند .

80 – وزن شما در فضا چقدر خواهد بود ؟

اگر شما به فضا سفر کنید ،ممکن است در بیشتر طول سفر ابدا وزنی نداشته باشید . فقط وقتی  که موتور ها برای شروع سفر روشن می شوند و در پایان سفر وزنی پیدا خواهید کرد . شما در بین هوای داخل کابین شناور خواهید ماند ، چون جاذبه زمین در ان جا نمی تواند فضانورد را پایین بکشد . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی